Nawet najbardziej ekscytująca, dobrze zaplanowana i zapamiętana impreza nie będzie miała żadnego znaczenia, jeśli uczestniczyć w niej będą niewłaściwe osoby. Dobieraj starannie uczestników. Obok zdobycia nowej wiedzy branżowej, uczestnictwo w konwencji stwarza warunki do zaprezentowania firmy oraz osobistego potencjału, co z kolei może przyczynić się do zwiększenia obrotów oraz zwrócenia uwagi nowych klientów i dostawców na twoją firmę, z którą będą chcieli współpracować. W konwencji można wziąć udział w charakterze delegata albo wejść w skład komisji, dzięki czemu można mieć kontakt z osobami postawionymi wysoko w hierarchii, do których zwykle trudno dotrzeć. Można też zostać jednym z mówców i wykorzystać to, jako sposób promocji własnej firmy i osoby. W niektórych przypadkach lepiej być delegatem i mieć pełną swobodę w kontaktach z pozostałymi uczestnikami konwencji, w tym z potencjalnymi klientami, w innych zaś przypadkach warto zająć pozycje. Na wyższym szczeblu, aby móc skorzystać z różnych możliwości pozwalających na realizację określonych zadań. Konwencje jubileuszowe mogą stanowić dodatkową atrakcję dla uczestników. Imprezy organizowane pod szyldem korporacyjnym są środkiem do zaprezentowania produktu firmy lub jej przesłania – nazwa firmy jest w sposób widoczny powiązana z imprezą.
Uczestniczą w nich zarówno obecni, jak i potencjalni klienci. Charakter takich spotkań może być bardziej prywatny, zamknięty lub otwarty dla wszystkich. Mogą to być małe, bardzo ekskluzywne wydarzenia lub kosztujące wiele milionów dolarów, wyreżyserowane, wielkie imprezy.